Patronage Democracy in Indonesia

Edward Aspinall & Ward Berenschot. (2019). Democracy for Sale: Elections, Clientelism, and the State in Indonesia. Ithaca & London: Cornell University Press.

Authors

  • Sarah Nuraini Siregar Research Center for Politics, Indonesian Institute of Sciences

References

Aspinall, E. (2014). When Brokers Betrays: Clientelism, Social Networks, and Electoral Politics in Indonesia. Critical Asian Studies, 46(4), 545–570.

Aspinall, M. S. E. (Ed.). (2015). Politik Uang di Indonesia: Patronase dan Klientelisme Pada Pemilu Legislatif 2014. Penerbit PolGov.

Aspinall, W. B. E. (2019). Democracy For Sale. Pemilu, Klientelisme, dan Negara di Indonesia. Yayasan Pustaka Obor Indonesia.

Lazuardi, G. (2018). Dugaan Politik Uang di Pilkada Jatim, La Nyalla Bakal Lapor ke Mabes Polri dan KPK. Tribunnews.Com. https://www.tribunnews.com/nasional/2018/01/12/dugaan-politik-uang-di-pilkada-jatim-lanyalla-bakal-lapor-ke-mabes-polri-dan-kpk

Mufti, M. (2013). Kekuatan Politik di Indonesia. CV Pustaka Setia.

Muhtadi, B. (2013). Politik Uang dan Dinamika Elektoral di Indonesia: Sebuah Kajian Awal Interaksi Antara Party-ID dan Patron Klien. Penelitian Politik, 10(1), 41–58.

Downloads

Published

2020-06-30